Rett til avbestilling og retur
Returnere produkter
1. Returnere produkter
Har du ikke åpnet produktet? Da kan du kostnadsfritt avslutte avtalen innen 14 dager etter mottak. Nedenfor finner du en beskrivelse av hvordan du kan returnere produktet.
Frist
Hvis produktet er uåpnet, kan du avslutte avtalen ved å fylle ut og sende oss det standardiserte angreskjemaet rma.realcooldeal.com innen 14 dager etter mottak av produktet. Deretter skal du sende oss de uåpnede produktene i retur innen 14 dager. Sørg for at de er godt innpakket. Du må selv betale kostnadene for returforsendelsen.
2. Returnere produkter der forseglingen er brutt
Hvis du allerede har åpnet produktet, har du i prinsippet (i henhold til lovverket) ikke lenger rett til å returnere produktet til oss. Grunnen til dette er at det handler om et hygieneprodukt som den lovpålagte gjennomsynsfristen ikke gjelder for.
3. Generelle bestemmelser for retursendinger
Bestemmelsene nedenfor gjelder for retur av både uåpnede og åpnede produkter.
Returprosedyre
Følgende punkter er viktige for rask og god behandling av returforsendelsen din:
- Be om retur via e-post: info@freshzcompanies.com
- Oppgi alltid bestillingsnummeret ditt, grunnen til at du returnerer produktet (ikke obligatorisk) og hvilke produkter det dreier seg om. Pakk inn retursendingen godt, slik at den ankommer oss i god stand.
- Følg instruksjonene i e-posten du mottar som omhandler retur av pakken.
OBS! Ta godt vare på kvitteringen for forsendelsen med pakkesporingskoden.
Bedømmelse av retursendingen
Så snart vi har mottatt retursendingen vil du motta en e-postmelding fra oss om dette. Vi vil deretter bedømme retursendingen. Det returnerte produktet må i alle tilfelle oppfylle følgende betingelser før vi kan refundere det betalte beløpet:
- Artikkelen må være komplett,
- Artikkelen får ikke være skadet eller ødelagt,
- Produktet er fremdeles pakket i originalemballasjen,
- Produkter skal sendes i retur innen 14 dager.
Tilbakebetaling
Når du har returnert et produkt i henhold til returprosedyren som er angitt over, vil vi senest innen 14 dager betale tilbake hele kjøpesummen for produktet. Tilbakebetalingen skjer på samme måte og til samme konto som betalingen kom fra.
Postselskap
Du står helt fritt i å velge hvilket postselskap du ønsker å bruke til å returnere produktene til oss. Det er imidlertid viktig at du returnerer produktene til følgende adresse (og altså ikke til et hentested):
Freshz Companies B.V.
Peizerweg 97 - L1
9727 AJ, Groningen
The Netherlands
Returkostnader
Tariffene for å sende produktet i retur bestemmes av det postselskapet du benytter deg av. Vi har ingen påvirkning på disse tariffene. Ofte brukte postselskaper er Posten og DHL. Hvis et produkt må byttes eller erstattes på grunn av en feil fra vår side, vil returkostnadene dekkes av oss. I nedenstående tilfeller trenger du ikke betale returkostnader, eller så kommer vi til å tilbakebetale dem til deg.
- Feil produkt ble levert,
- Pakken ble levert feil,
- Produktet var ødelagt ved mottak,
- Produktet er utløpt på dato (uten at dette er oppgitt på produktsiden og utenfor lovpålagt best før-dato).
Spørsmål
Har du spørsmål som gjelder retur av et produkt? Ta i så fall kontakt med vår kundeservice:
E-post: info@freshzcompanies.com
Telefonnumre: +31858769678
Adresse: Peizerweg 97, 9727 AJ, Groningen, The Netherlands